Te voet gaan is gezond

Uw voeten zijn een verrassend snel en flexibel vervoersmiddel. Waarom zou u die weg niet zo aangenaam mogelijk maken? Enkele ideeën en tips om het maximum te halen uit uw wandeling.

Te voet is goed voor u

  1. Regelmatig bewegen is belangrijk om een gezond gewicht te houden. Het beschermt u bovendien tegen ziektes als kanker, hart- en vaatziektes en diabetes type 2. 
  2. Weinig tijd of zin om te sporten? Te voet naar het werk gaan is een uitstekend en haalbaar alternatief.
  3. Wetenschappers raden aan om 10.000 stappen per dag te zetten. Een stappenteller kan u misschien extra te motiveren. 
  4. Wandelen vermindert stress en helpt om gedachten te ordenen. Het maakt u ook creatiever.
  5. Komt u met de auto of het openbaar vervoer naar Antwerpen? Parkeer uw auto eens wat verder of stap een halte vroeger af, en doe het laatste stukje te voet.

Zorg voor goede schoenen

We hoeven het u vast niet te vertellen: comfortabele schoenen zijn onmisbaar voor een aangename wandeling. Kan u vandaag echt niet met sneakers op uw afspraak komen? Neem uw kantoorschoenen mee in uw rugzak of handtas.

Lopen naar het werk

Extra snel en extra goed voor uw conditie: joggen naar uw werk. Heel wat werkgevers voorzien nu al douches voor werknemers die met de fiets naar kantoor komen. Daar kan u natuurlijk ook als loper gebruik van maken.

Jef besloot om zijn woon-werkverplaatsing op te nemen in zijn loopschema

"Door ’s morgens te lopen kan ik regelmatiger en vaker lopen. (…) Op die manier is lopen echt gemakkelijk geworden."

Lees hier het succesverhaal van Jef